Serviţi patria?

Am citit în Caţavencu de săptămâna asta despre metodele ilare pe care Serviciul Român de Informaţii le foloseşte pentru a atrage colaboratori care, nu-i aşa, sunt gata să servească patria. Contra cost, normal .

Asta mi-a adus aminte de o întâmplare petrecută acum câţiva ani, să tot fi fost 2003-2004. Într-o dimineaţă, mergând spre redacţie, mă întâlnesc în Piaţa Amzei cu un fost coleg de liceu pe care nu-l mai văzusem de la BAC. Ne-am salutat, am schimbat ceva amabilităţi şi am ajuns la inevitabila întrebare legată de slujbă. El mi-a zis că e broker, că are biroul undeva lângă Hotelul Bucureşti şi că se câştigă bine dacă eşti tupeist. Când i-am zis că lucrez în presă, interesul i-a crescut brusc: nu m-a întrebat ce scriu eu la revistă, ci cu cine ţine revista, contra cui se scrie la noi şi de unde ne vin banii. Enfin, ne-am despărţit cu banalul „Ne auzim la un telefon…”.

La vreo lună după asta, eram la Cluj, cu prilejul unui simpozion internaţional legat de cultură şi mass-media. Abia ajunsesem la hotel, după ce mersesem cu trenul toată noaptea. Eram varză de oboseală şi încercam sa dorm puţin, când mi-a sunat telefonul. Era „brokerul”, care mă întreba dacă n-am timp să ne întâlnim la o cafea. I-am spus că sunt la Cluj, la o conferinţă, iar el m-a întrebat dacă nu e ceva legat de unguri, fiindcă a văzut că la noi în revistă se scrie „cam des” despre UDMR. I-am tăiat-o scurt, zicându-i că sunt obosit şi că, dacă vrea să ne întâlnim, să mă sune după ce mă întorc în Bucureşti. A fost ultima oară când am vorbit cu el.

Ulterior, povestind chestia asta unui amic comun, acesta mi-a râs în faţă: „Ce broker, mă? Eşti copil?! Păi tu nu ştii că ăla lucrează la SRI?”.

Asta e, dacă omul nu m-a mai căutat, se pare că nu am fost demn să-mi manifest iubirea de ţară din postura de pseudo-spion. Am pierdut ocazia de a afla secretele Cabalei Mondiale Masonico-Balauriene, am ratat oportunitatea de a merge în vacanţă pe bani puţini în vilele SRI şi mi s-a refuzat posibilitatea de a câştiga bani pentru vigilienţa cu care mi-aş fi servit patria.

Explore posts in the same categories: Media

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment pe “Serviţi patria?”

  1. imperialistu Says:

    Ai ratat ocazia, dar sunt sigur ca vor mai fi si altele! 😆 Interesanti colegi de liceu ai mai avut, Razvan! 😀 Sa vad unde mai pot gasi Catavencu de saptamana asta. M-am uitat pe catavencu.ro, dar articolul nu pare a fi pe acolo. Cum se numea?


Lasă un răspuns

