Happy Metal cu raze gama

Să tot fi fost 1993 când am auzit prima oară de Helloween, trupa germană de „happy metal” care m-a fascinat preţ de câţiva ani cu refrenele mai mult decât fredonabile şi cu solourile gemene de chitară pline de melodie. Ulterior, am aflat că principalul responsabil pentru voia bună, chitaristul Kai Hansen, plecase din trupă prin 1989 şi-şi înfiinţase propria gaşcă, Gamma Ray, cu care ducea mai departe spiritul ludic şi refrenele săltăreţe.

Kai Hansen - why so serious?

Kai Hansen - why so serious?

După câteva albume excelente, Gamma Ray s-a plafonat într-un power metal uşor banalizat, din care mai sălta capul câte o piesă mai acătării. Eu i-am pierdut pe drum după albumul „Somewhere Out in Space” (1997), dar i-am regăsit cu bucurie săptămâna trecută, când mi-am aruncat ochii pe DVD-ul „Hell Yeah!!! – The Awesome Foursome”, apărut la finele lui 2008.

Pre numele său întreg „Hell Yeah!!! – The Awesome Foursome (and the Finnish Keyboarder who Didn’t Want to Wear His Donald Duck Costume) – Live in Montreal”, DVD-ul este înregistrat în 2006, cu prilejul turneului nord-american al trupei. Titlul şugubăţ m-a atras imediat (aici aveţi explicaţia fazei cu clăparul finlandez şi costumul de răţoi), iar concertul în sine a fost o adevărată încântare. Patru oameni (plus finlandezul cu pricina) trecuţi de prima tinereţe cântă cu pofta şi dezinvoltura unor puştani o muzică demult ieşită din uzul larg, dar care încă mai are fani hardcore.

În afară de piesele vechi pe care le ştiam („The Silence”, „Valley of the Kings”), am descoperit câteva mai noi care mi-au plăcut („Gardens of the Sinner”, „Blood Religion”), plus deja clasicul hit „I Want Out”, compoziţie a lui Hansen din perioada Helloween, pe care vă invit să-l savuraţi mai jos:

Explore posts in the same categories: Muzică

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

6 comentarii pe “Happy Metal cu raze gama”

  1. Andrei Says:

    Happy metal, hmm. Cred ca ar fi trebuit sa folosesti vechiul echivalent englezesc al cuvantului happy. Da da, sunt unul din acei pustani.

  2. Godban Says:

    M-ai convins. Il facem. Happy Helloween.

  3. JohnBlack Says:

    Haidi bre!
    Powerplant cu „Gardens of the Sinner” e din ’99 – adicatelea de acu 10 anisori!

    • razvanbraileanu Says:

      Geon, cum eu am precizat că i-am pierdut după albumul din ’97, pentru mine e „Powerplant” face parte din categoria albumelor mai noi. Mai noi de atunci.

  4. Tudy Says:

    mai ales ultimul album, land of the free sufera rau la capitolul imaginatie, iar hansen mi s-a parut mereu destul de limitat dpdv vocal. totusi, i-am vazut anul trecut la artmania si ca show sunt o trupa foarte misto si merita sa fie vazuti si acum, degaja o energie incredibila


Lasă un răspuns

