Cuba între patru ochi

La sfârşitul anului trecut, doi dintre cei mai fascinanţi oameni pe care i-am cunoscut vreodată au vizitat Cuba la un interval de câteva zile.

Unul dintre ei e graficianul Dan Perjovschi, probabil cel mai cunoscut brand românesc din arta contemporană pe plan internaţional. Dincolo de faptul că expune la MoMA sau la Tate, că desenează pe pereţii unor mine nemţeşti sau ai unei bibilioteci pragheze, că face performance în Piaţa Universităţii sau ţine lectures în faţa studenţilor, Perjo e un om minunat, care discută cu aceeaşi pasiune despre artă, filme, politică şi „haleală”.

Celălalt e Coen Stork, fost ambasador al Olandei în România anilor ’80 şi un constant susţinător al disidenţilor anticomunişti din acea vreme. Poveştile lui Coen sunt extraordinare – printre altele, l-a cunoscut pe Nelson Mandela. La aproape 80 de ani, Coen merge cu bicicleta (prin Amsterdam, că doar nu pe Cheiul Dâmboviţei!) şi doarme cu geamul deschis în decembrie.

Dan Perjovschi şi Coen Stork. Între ei, Cuba.

Dan Perjovschi şi Coen Stork. Între ei, Cuba.

I-am intervievat (separat) pe amândoi în cel mai recent număr al Revistei 22 (aici şi aici) şi am obţinut o imagine compusă din două poveşti despre Cuba de ieri şi de azi, despre Havana turisitică  şi cea dărăpănată, despre arta cubaneză, despre cele două monede oficiale, despre Fidel şi americani, dar şi despre similarităţi cu România comunistă (faza cu securistul cubanez din interviul lui Coen sună dureros de familiară cu cele din cărţile româneşti de istorie recentă).

Două interviuri excelente (datorită interlocutorilor – eu n-am avut decât privilegiul să-i abordez), de citit pe orice vreme.

Explore posts in the same categories: Media

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 comentarii pe “Cuba între patru ochi”


  1. Felicitari pentru grupajul despre Cuba.

    • razvanbraileanu Says:

      Mulţumesc, dar, cum am mai spus, meritul este al lui Perjo şi al lui Coen. Eu nu-mi atribui decât faptul că, după ce Coen mi-a povestit cum a fost în Cuba şi ştiind că Perjo e încă acolo, am avut ideea acestui dublu interviu.

  2. moniqa Says:

    bravos domnule
    fug sa ii citesc

  3. bogdan Says:

    faine interviuri. numai ideea de dublu interviu, in sine, e excelenta. ce ar fi sa gasesti doi oameni- cu perspectiva unui insider/calator- sa iti povesteasca despre china?


Lasă un răspuns

