Cel mai slab Esquire

Am fost fan al Esquire-ului românesc de la primul număr, acum un an şi jumătate. În primul rând, mi s-au părut excelente profilurile (George Clooney, Sean Penn, Robert Downey Jr., dar şi Maria Dinulescu, Dragoş Bucur etc.); secundo, textele savuroase ale lui Radu Paraschivescu şi, de cele mai multe ori, ale lui Brăduţ Ulmanu; în fine, materialele de jurnalism narativ – portretul lui Cristian Nemescu şi campania lui Theodor Paleologu sunt primele care-mi vin în minte. Singura felie îm care gusturile mele nu se potriveau cu cele din revista era muzica (prea mult alternative şi britpop), dar asta e altă poveste. Una peste alta, Esquire era singura revistă de citit, printre atâtea alte reviste care se adresau bărbaţilor interesaţi doar de femei, muşchi şi maşini (not that there’s anything wrong with those…).

Minunea n-a ţinut mult mult. Numărul pe martie este de departe cel mai slab de până acum. Pe copertă e Clint Eastwood, unul dintre cei mai tenace regizori americani şi, probabil, un om foarte interesant. Mă aşteptam să citesc un profil al lui în revistă, dar n-am găsit decât două pagini amărâte în care ne dă sfaturi de viaţă. Apoi, un text slăbuţ despre Iulia Vântur – de ce or fi ales să scrie despre o aşa legumă (arătoasă, ce-i drept, dar tot legumă)? Singurul articol care mi-a plăcut este cel al lui Radu Paraschivescu despre ţepele pe care le-a luat de la edituri, în calitate de traducător.

Scăderea calităţii materialelor (atât ca subiecte, cât şi ca scriitură) mi se pare evidentă la numărul ăsta. Să fie de vină plecarea lui Cristi Lupşa (senior editor, un maniac al jurnalismului narativ şi responsabil pentru multe texte excelente din revistă) la Tabu? Sau e vorba de criză – umblă vorba că nu prea mai sunt bani şi că se vrea transformarea Esquire-ului românesc din lunar în trimestrial sau chiar bianual?

Indiferent care sunt motivele, din punctul meu de vedere, Esquire are probleme. Sper să le rezolve cât mai curând. Aş regreta să pierd una dintre publicaţiile de care am devenit dependent.

Explore posts in the same categories: Media

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 comentarii pe “Cel mai slab Esquire”

  1. one Says:

    hartie irosita. mai bine ar scoate REKINO in loc

  2. ioan Says:

    interesant, mie chiar mi-a placut ff mult. sectiunea de ce am invatat e excelenta. chiar si vantur a fost ok. si chestia aia cu irationalitatea. eastwood e luat din editia americana, o am si pe aia (fara nici un art. mare), care a fost inferioara editiei romanesti. ma rog, fiecare cu gusturile lui. oricum esti cam dezinformat: lupsa a plecat de vreo 7 luni, iar revista nu va fi bianuala, ci cel mai sigur online.

    • razvanbraileanu Says:

      Ioane, eşti insider, de ştii sigur că va fi online? Atunci nu-mi spune mie că sunt dezinformat. Sunt, cel mult, mai puţin informat decât tine. Da, ştiu că Lupşa a plecat din septembrie, dar a mai semnat chestii ample în Esquire (excelentul articol cu Mihaela Rădulescu din nr. trecut). În nr. ăsta are doar ceva minuscul. În rest, deh, chestie de gust, într-adevăr. Mai vedem în aprilie.

  3. Alex Petrache Says:

    Sunt absolut de acord ca e cel mai slab numar de pana acum. Si razvan are dreptate cu cristi lupsa. chiar daca a plecat, tot mai scria, si scria bine. si acum a bagat chestia aia cu electrofood-ul din londra, si e chiar sec, pe langa ce a mai scris el. si lipseste vlad mixich, gabi dobre (avand in vedere ca i-a luat locul lui cristi ca si senior editor, ar trebui sa se ridice la nivelul asteptarilor…). well, k bine zici,m sa asteptam nr de aprilie, sa vedem cum se revanseaza pentru „rateul” din martie. cheers!


Lasă un răspuns

