Paris à la Jeunet

Am fost 5 zile la Paris şi nu pot să vă împărtăşesc impresiile mele decât în stilul lui Dominique Pinot în Foutaises-le lui Jean-Pierre Jeunet:

– mi-au plăcut: Turnul Eiffel, în care m-am simţit ca un copil de 10 ani într-un parc de distracţii (tot timpul îmi venea să zic „Moaaaamă, suuuper!”), cu panorama senzaţională asupra oraşului; Arcul de Triumf, cu altă panoramă, dar şi cu Monumentul Soldatului Necunoscut; Notre Dame, atât pe dinăuntru (vitralii), cât şi pe dinafară (mai ales partea din spate);

– nu mi-a plăcut că am prins o vreme instabilă, deşi suportabilă;

Turnul Eiffel văzut dinspre Jardin des Tuilleries

Turnul Eiffel văzut dinspre Jardin des Tuilleries

– mi-au plăcut: Venus din Milo şi Victoria din Samotrace la Louvre; impresioniştii la Musée d’Orsay; nuferii lui Monet la L’Orangerie, dar mai ales conceptul expunerii; grădinile de la Versailles, cu tot cu fântânile muzicale.

– nu mi-au plăcut: sutele de turişti din sala Giocondei; vizitatorii care, la muzee, fotografiau picturile, apoi se fotografiau pe ei înşişi lângă picturi, ca să ajungă, în final, la a fotografia prieteni care fotografiau picturi.

– nu ştiu dacă mi-a plăcut Centre Georges Pomidou, o ciudaţenie arhitectonică care, văzută din Turnul Eiffel, nu prea cadrează cu peisajul;

Fântâna lui Neptun din Grădinile de la Versailles

Fântâna lui Neptun din grădinile de la Versailles

– mi-au plăcut: mirosul de croissant care plutea pe străzi la 8 dimineaţa; o tartină cu rubarbă savurată pe marginea unui bazin în care înotau peşti zdraveni, în Jardin des Tuileries; serviciul impecabil din restaurantul de la Musée d’Orsay, în care un maître desăvârşit, prin sugestiile lui subtile, te face să te simţi un fin connaisseur, deşi tu habar n-ai ce vin merge cu friptura pe care ai comandat-o timid; supa de ceapă de la restaurantul Ambassade de Savoie din Montmartre;

– nu mi-au plăcut: aglomeraţia turistico-interlopă din Montmartre, unde am văzut români momindu-i pe japonezi cu alba-neagra; magrebienii dubioşi care frecau menta la Hale; metroul care mirosea suspect, dar…

– mi-a plăcut eficacitatea metroului – 16 linii , 300 de staţii!

O felie de Paris văzută din Turnul Eiffel

O felie de Paris văzută din Turnul Eiffel

– mi-au plăcut raţele care se plimbau implacabile prin Jardin des Tuileries, prin părculeţe, pe Sena, la Versailles şi la Turnul Eiffel;

– nu mi-a plăcut că am stat doar 5 zile, numai cât să mă dumiresc şi să prind gustul oraşului.

Panoramă de pe Arcul de Triumf

Panoramă de pe Arcul de Triumf

Mai multe poze găsiţi aici. Dar niciuna dintre ele nu poate substitui realitatea pariziană. Asta găsiţi doar la faţa locului.

Explore posts in the same categories: Voiaj

Etichete: , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 comentarii pe “Paris à la Jeunet”

  1. Tom Says:

    ce viata moncher, ce viata

  2. Mr. Mon Pardon Says:

    Toujours l’abur. Si eu voi pleca destination Paris peste vreo luna doua. Da supa de ceapa nu cred ca voi incerca….mhm..cred ca bag niste spaghetti in rucsac, just in case.

    • razvanbraileanu Says:

      Michelle, creca ‘abar n-ai ce e aia supă de ceapă… Mon cher, mergi pe mâna mea, lasă macaroanele acasă!

  3. codrut Says:

    Parisul este mirific, un univers in sine autonom. pe de alta parte si daca ai locui acolo vraja s-ar pierde.


Lasă un răspuns

