Un altfel de Rambo

Dezamăgit de cel mai recent film al lui Tony Scott, „The Taking of Pelham 123”, am trecut la recuperări necesare şi m-am oprit la „Rescue Dawn” (2006) al „tăticului” Werner Herzog.

Bazat pe un caz real real, filmul e povestea pilotului american de origine germană Dieter Dengler, doborât în jungla din Laos în 1966. Dengler a fost capturat şi închis într-o tabără din junglă, de unde a evadat şi a fost recuperat de americani după 3 săptămâni.

„Rescue Dawn” nu e „Rambo”, deşi povestea se preta. Maestrul Herzog a ales să o lase uşor cu pac-pac-ul şi să se concentreze pe stările personajelor şi, mai ales, pe junglă. Căci, după cum spune un prizonier la un moment dat, „jungla e adevărata închisoare”. Hăţişuri, munţi, râuri, ploi, insecte, şerpi – toate astea fac ca jungla să fie unul din personajele principale.

Închisoarea verde

Închisoarea verde

Pentru celelalte personaje, Herzog a ales cu mare folos: Christian Bale (mare actor, păcat că acum e folosit pe post de bâtă în filme ca „Terminator 4” şi „Public Enemies”), Jeremy Davies (acelaşi rol de ţicnit ca de obicei, dar foarte bine jucat) şi marea surpriză Steve Zahn (un măscărici care a jucat numai roluri de loser şi care aici e actor de primă clasă). Toţi trei au slăbit pentru filmul ăsta între 15 şi 25 de kg (la Bale e un mizilic, pentru „El Maquinista” a slăbit aproape 30!).

Christian Bale şi Steve Zahn

Christian Bale şi Steve Zahn

„Rescue Dawn” nu e filmul obişnuit de acţiune cu războiul din Vietnam. Închipuiţi-vă un „Rambo” subnutrit, speriat şi care, în loc să omoare sute de comunişti prin junglă, îşi abandonează arma. Super!

Explore posts in the same categories: Film

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

8 comentarii pe “Un altfel de Rambo”

  1. Andrei Says:

    E un Rambo pentru gagici.. In loc de testosteron si muschi ti se ofera cura de slabire.

  2. razvanbraileanu Says:

    Cura de slăbire cu viermi şi şerpi crecă bate regimul disociat şi Herbalife.

  3. mikael Says:

    Ma voi inarma cu Popcorn si Nevasta si voi vedea acest film diseara. Multam pentru sfat.

    PS: pentru a ma exprima academic, „The Thin Red Line” will still rule over any other.

    • razvanbraileanu Says:

      Thin Red Line e poezie, da’ Ryan e tăticul filmelor de război. Şi nici Iwo Jima lu’ taica Eastwood nu e departe.

  4. Mr. Mon Pardon Says:

    Multumesc de sfat, nu am vazut, dar imi plac filmele de gen ( mai putin Rambo&co ), cand pun mana pe el il arunc direct in player.

  5. Andrei Says:

    Tot un film facut in stilul cacacios de categoria B al lui Werner Herzog si produs de Lynch care a pus la dispozitie pitici, flamingo si struti:
    http://filmdrunk.uproxx.com/2009/08/werner-herzog-david-lynch-and-matricide

    • klawz Says:

      asa, ca mi-am adus aminte. imi pusesem in minte sa vad filmu asta la un momendat, dar l-am tot aminat pina sa citesc postu tau, cind mi-am zis, vai de mine, trebuie neaparat sa vad acest film. L-am vazut acu vro saptamina parca, sau o luna, nu mai stiu si nu possa zic ca-mi pare rau, fiind cumva fan alu Bale. Zici matale ca cica jungla e personaju principal, asa este, dar doar dupa ce filmu trece binishor de jumatate, ca le-a luat cam mult la babalaii aia sa evadeze. Si chiar si dupa aia, nu are tensiunea aia cum trebuie la un film cu evadati cu inima cit un purice, nu e intens, cum ar zice Dragos P.


Lasă un răspuns

