Fără miros

„Oricât de adânc ar fi îngropat, căcatul tot miroase!”, ne-a avertizat Cornel Nistorescu, invitat la un seminar în primii ani de facultate. Iar noi, viitori jurnalişti, i-am sorbit cuvintele cu respectul cuvenit unui guru. Căci asta era Nistorescu acum 7-8 ani. Studiasem la curs reportajele lui din tinereţe şi îi auzeam pe cei care lucraseră cu el povestind despre flerul lui jurnalistic. Scosese Evenimentul zilei din zodia găinii născătoare de pui vii şi făcuse din el una dintre cele mai serioase publicaţii ale vremii. Nu mai zic despre cât de mult mi-a plăcut celebrul editorial al lui „Cântarea Americii”.

Cornel Nistorescu în vremurile zăpezilor de al'dat...

În ultimii ani l-am văzut sporadic la TV, exagerat de cinic şi plictisit. Nu i-am mai citit editorialele, dar înţeleg că erau foarte slabe şi, pe alocuri, albie de porci. Am văzut la ştiri că a accidentat la un moment dat nişte motociclişti, dar de atunci nu mai ştiu nimic despre cazul respectiv. Voi? Aşa mă gândeam şi eu…

Vineri a preluat conducerea a ceea ce a mai rămas din Cotidianul şi, în aceeaşi zi, a scos de pe site un articol din care reieşea că prietenul său Petru Romoşan a colaborat cu Securitatea. Azi a mai bătut un cui în propriul coşciug moral şi jurnalistic: l-a dat afară pe Cristian Pătrăşconiu din cauză că, chipurile, nu se mulează pe profilul ziarului. Sunt sigur că lista rămâne, din păcate, deschisă.

Nu ştiu ce se va alege din Cotidianul, vedem după alegeri. Dar ştiu că din Nistorescul pe care îl admiram în studenţie n-a mai rămas nimic. Nici măcar mirosul.

Explore posts in the same categories: Media

Etichete: , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

7 comentarii pe “Fără miros”


  1. io nu’l admiram den studentzie, ca n’am fo student niciodata, da’ tot imi placea, cumva, ceva… ma rog nu mi’a placut cinismu’ lui, mai ales cind a decis inchiderea expres-ului
    acum e absolut abominabil !

  2. codrut Says:

    Cred ca cine l-a urmarit putin, cateva secunde la Realitatea nu este deloc surprins de fundamentalismul lui Nistorescu. El l-am admirat pe perioada semidicaturii lui Nastase cand o critica pe aceasta mai abtir decat firava opozitie (Alianta DA, daca va mai aduceti aminte de ea…). Insa dupa aceea omul s-a inrait la gandul ca un om ca Base poate sa fie presedinte si s-a pus in slujba celor care-l vor jos. Cred ca N. se exprima cel mai bine, plenar, injurand, porcaind, fiind impotriva cuiva. Urand pe cineva, indiferent de persoana si conjuctura. Altfel nu poate trai.

  3. aristocle Says:

    Mă aştept acum să-l văd mai mult pe la Sinteza Zilei, invitat pe post de ziarist onest împotriva căruia netrebnicii de bloggeri şi jurnalişti pro-Băse (plătiţi, se ştie, de agenturili străine)s-au aliat pentru a distruge acest garant al democraţiei şi al independenţei presei… Lunile astea până la alegeri promit a fi foarte interesante…

  4. miji Says:

    Bravo domnule Braileanu, foarte bine scris.

  5. sos Says:

    Evz a fost vreodat’ ziar serios? Come oooon, fi serios.

    • razvanbraileanu Says:

      A fost o vreme, prin 2001-2004, când EVZ avea reportaje bune (Remus Radu şi Carol Sebastian). Apoi, în 2004, până la alegeri, era singurul ziar mare care i se opunea lui Năstase, pe vremea aceea atotputernic. Nu în ultimul rând, tot până prin 2003-2004, EVZ a avut cea mai tare echipă de fotoreporteri (condusă de Mihai Vasile), dovadă fiind premiile luate, expoziţiile de grup şi albumele foto marca EVZ.

  6. andix Says:

    am pierdut incet legatura cu presa romana, unde candva am prestat si eu. mai ajung la mine doar scandalurile mai rasarite, ca de alea zilnice nu mai am timp. ce’am vrut sa spun? aaa, da – ultima fraza din acest post e memorabila. 🙂 felicitari.


Lasă un răspuns

