Fier beton

Am fost mefient înainte să văd primul Iron Man – nu era unul dintre protagoniştii mei favoriţi din comicsuri (am fost fan Spawn, dar filmul mi s-a părut o porcărie fără margini şi o jignire adusă esenţei personajului). I-am dat totuşi o şansă, mai ales pentru Robert Downey Jr. Şi bine am făcut, căci am fost plăcut surprins, în primul rând datorită şarmului actorului principal,  umorului bine cântărit, dar şi scenelor de acţiune spectaculoase.

Inevitabilul sequel s-a produs şi nici el nu sare departe de trunchiul forjat al primului Iron Man. De data asta, conflictul e împărţit între cafteala cu personajele negative şi paladiul din pieptul lui Tony Stark, care îi ţine inima vie, dar îl omoară încet prin sânge. Recunosc că m-am temut de o rezolvare ecologistă a dilemei nucleare – cum ar fi fost ca Tony Stark să descopere o sursă de energie verde şi Iron Man să aibă în piept un reactor pe bază de zambile? Din fericire, n-a fost cazul.

Dincolo de explozii, maşini tăiate cu arcul nuclear şi urmăriri aeriene cu figuri şi canonade, marele atu al lui Iron Man mi s-au părut actorii. Robert Downey Jr. joacă acelaşi personaj impertinent şi imatur ca şi în primul film al seriei (dar şi ca în Sherlock Holmes). Eu unul nu m-am plictisit de el şi nici nu cred că o să mă plictisesc vreodată. E flamboaiant, strigător la cer, elegant ca un vampir şi exuberant ca un copil de 10 ani. „Netrebnicii” sunt Mickey Rourke în rolul unui fizician-gorilă rus care are probleme cu familia Stark şi Sam Rockwell, un industriaş cu pretenţii, dar fără scrupule. Amândoi OK, cu un plus pentru Rourke, căruia personajele sinistre îi vin mănuşă (nu că în The Wrestler ar fi fost mai slab, au contraire!). Cele două femei, Gwyneth Paltrow şi Scarlett Johansson (pe care o suport din ce în ce mai greu), sunt cam de decor. O notă în plus pentru regizorul Jon Favreau, care apare într-un rol episodic şi foarte autoironic.

Nu ştiu dacă se va merge pe un al treilea film Iron Man. Personajul va mai apărea într-o serie Avengers, alături de Captain America, Hulk şi alţi supereroi, dar fără Downey Jr. în costumul de fier, aşa cum se sugerează la finalul filmului. Ar fi păcat. Aşa cum, în film, Tony Stark spune că e una cu costumul, la fel, Iron Man e una cu Robert Downey Jr.

Explore posts in the same categories: Film

Etichete: , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

One Comment pe “Fier beton”

  1. trifoi Says:

    Bine ca nu m-am deranjat sa-mi verific mailul in concediu 😦 Ca as fi venit si eu la vizionare. Eh, asta e, o sa platesc ca sa-l vad. Si mie mi-a placut primul film si I want more 🙂


Lasă un răspuns

